På bussen till småland

Nu blir det mobilbloggning här! Sitter just nu på bussen till småland (skillingaryd) där jag ska fira nyår. Har suttit och läst skvaller i över en timme, mycket tidsfördrivande. Vi är beräknade att vara framme om drygt 20 minuter. Fick nyss reda på att filip nyss vaknade och dom skulle kört till värnamo nu, ajabaja! Nej men det ska bli skönt att spendera några dagar ifrån helsingborg faktiskt :) kommer säkert ha det awesome med Angee och smålänningarna!

Listan, 28 december

Min favoritplats: Jag har nog inte någon sådan tror jag? Nej, inte vad jag kan komma på iallafall. Eller jo, på sommaren är stranden mitt favoritställe, att ligga där och steka med några vänner, gå och ta en glass, svalka sig i det blå! Åh vad jag vill ha sommar! :( Jag ska försöka smyga med mamma, pappa, erik och nina till Thailand :D


Listan, 27 decmeber

Mina rädslor: Vi kan börja med den mest ironiska rädslan, min telefonskräck, haha! Jag menar, ofta en telefonförsäljare har telefonskräck? Nej, men jag kan ju säga att det faktiskt har förbättrats sjukt mycket! Det blir så när man ringer 50-100 samtal på ett arbetspass, man bryr sig inte till sist vilket är jäkligt skönt.

En annan rädsla jag har är när andra håller i vassa föremål och håller på att leka med dom (Pauline är ett jävligt bra exempel på det! Haha). Jag är så rädd att dom ska slinta eller något och lyckas skära sig, så jag vågar inte ens titta ibland. Men jag brukar säga till dom ska lägga det ifrån sig, haha.

Min mest konstiga rädsla, som nog inte är främmande för många av er, är min rädsla för stora båtar/fartyg i vatten. Jag vet inte alls varför, men jag tycker det ser hemskt läskigt ut. Tänk bara om man hade simmat i havet och så hade ett flera meter högt fartyg kommit emot dig. Inte nog med det du ser ovanför ytan så har båten ett fett roder (eller vad det nu heter, den som gör att båten kan hålla balansen ni vet?) under vattenytan. Ubåtar är fan inte mycket bättre. Har en allmän fobi för stora grejer i havet, typ hajar och valar. Fyfan, tänk och stöta på en 30 meter lång blåval i havet, nej nej nej!


Fiifan! Hade inte ens kollat åt båtens håll om jag hade gått
förbi, haha! Skrattar som fan åt denna jävla fobin!


Telefonskräck, haha, denna bilder säger allt ;P


Inte hålla i vassa föremål :(
I mitt huvud kan det lätta sluta såhär, haha!


Listan, 26 december

En första: Fy vad svårt detta var att komma på! Jag kan berätta lite om min första lyckade utgång, haha... Och då menar jag förstås in när jag var 16 och drog till Retro i Danmark, jag menar min första svenska utgång som vad lyckad, den misslyckade behöver vi inte snacka om!

Kvällen började här i Ramlösa på en 18-årsfest hos en gammal barndomsvän, Louice var där med mig. Jag var ledsen att jag inte kunde hänga med ut, eftersom att jag bara var 17 just då, fyllde år drygt en månad senare. Men de andra tyckte att jag skulle prova att åtminstonde komma in på baren Tapaz. Jag lyckades att komma in utan några problem. Där inne snackade jag och Louice med ett par killar och de gav oss fribiljetter till Tempel. Detta var en lördag, dvs att Tempel hade 21-årsgräns. Vi provade, för vi hade trots allt fribiljetter. Tänkte att detta fungerar aldrig! Men dra på trissor, det funkade perfan och gratis var det också. Haha, en 17- och 18-åring  kom in på 21-årsgräns och det kallar skillat. Vi hade skitkul därinne fastän vi i stort sätt var nyktra, tror nog vi levde på adrenalinet den kvällen, haha. Säger det än idag, vi hade verkligen turen med oss den kvällen och jag glömmer det aldrig.


Haha, dessa silhuetter påminner om dem inne på Tempel, så jävla fula är dom! xD


INFO

Ja, nu har det blivit fel ordning på listan eftersom att jag publicerarde de sju senaste dagarna samtidigt, det får ni leva med :)

Listan, 23 december

Det här får mig att må bättre: Om jag mår dåligt så fungerar jag så att jag vill vara ensam ett par dagar, eller det beror på vad som gör mig ledsen. Under de dagarna kläcker jag ur mig ett och annat här på bloggen eller på facebook, eftersom jag är för sluten för att prata med någon om det. När det känns bättre så vill jag bara umgås med kompisar och ha kul och när jag har smält allt som har hänt så kan jag prata om det med mina vänner och känna att jag mår bättre. Det är väl typ så jag det är för mig.  


Listan, 20 december

Den här månaden: Den har faktiskt inte varit något vidare annorlunda. Jag slutade min praktik och började jobba på Öresundskraft, det är nog det största som har hänt. Jag har även haft tusen olika känslor i kroppen och dessutom har jag lärt mig enormt mycket om mig själv och folk omkring. Så från utsidan kanske den inte har varit så märkvärdig, men för mig har den varit otroligt lärorik, även om det har varit på ont.

Listan, 25 december

Det här får mig att gråta: Det är väl en ganska privat fråga? Men ja, jag kan lätt gråta till sorliga scener i filmer, har till och med gråtit till lejonkungen. Men det har faktiskt varit på senare år som jag har blivit så känslig. När jag var mindre grät jag inte alls ofta, tror det var när jag kom in i purbateten som hormonerna började spöka, haha. I övrigt gråter jag såklart när jag blir ledesen, upprörd eller frustrerad. Det finns tusen anledningar till hur man kan bli det, inget jag går in på. Men oftast försöker jag vara positiv och gråter jag så gör jag oftast det i min ensamhet. Det är inget jag vill att någon ska se. Pauline och jag har varit kompisar i 8-9 år och hon har sett mig gråta två gånger, så där ser ni, haha!¨


Listan, 24 december



Min julafton: Den började strax innan klockan tre när mina brödrar och deras respektive kom. Vi kollade på kalle anka, eller ja, vi hade på det i bakgrunden medans vi fikade och pratade. Sen väntade vi på att maten skulle bli klar, det blev den typ vid femtiden. Då åt vi god julmat och var sociala. Sen gick vi in i vardagsrummet och spelade julklappsspelet, det enda vi gjorde i julklappsväg. Den enda julklappen jag gav bort var en tomte till mamma och pappa, av dom fick jag presentkort på väla. I julklappsspelet vann jag smycken och ett par vantar och halsduk. Efter det blev det ris á la malta (stavning?). Vid nio skulle alla hem, för Erik skulle jobba, Suss var sjuk och Oscar och Nina skulle upp i tid. Kvällen fortsattes med godis och film, vi kollade på "The Jacksons - An American Dream". Det slutade halv två och då gick vi och lade oss, eller ja, jag somnade nog inte förrän halv fyra ;) Det var min julafton, inget märkvärdigt, men ändå trevligt!

 


Listan, 22 december

Det här upprör mig: Det finns mycket som upprör mig och jag vill inte skriva om det för då upprör jag bara mig själv. Men om ni skrollar ner en bit och läser inlägget "Äckliga värld" så kan ni få någon uppfattning om vad som upprör mig iallafall, haha.

Listan, 21 december

Ett annat ögonblick: Jag suger totlat på att skriva om ögonblick och därför tänker jag skippa detta ;) Eller jag kans skriva om ett ögonblick som sker just nu, jag sitter och lyssnar på cryin' med aerosmith och tänker att jag måste städa mitt rum och sen lägga mig, men att det inte kommer bli så. Sådär, där har ni ett ögonblick!


Listan, 19 december

Detta ångrar jag: Haha, ska vi verkligen gå in på detta? Nej, men om man besvara den frågan så är det väl alla skitkillar man har stött på, dom hade man gärna skippat. Men samtidigt ska man inte ångra något, eftersom att varje sak man gör i livet leder dig till något. Tänk så hade jag inte gjort "det där dåliga", så hade jag kanske missat något som gör mig glad :)

Fast det finns dock två grejer jag blankt ångrar! Det var först och främst när jag gick i sjuan (tror jag), då gjorde jag och en kompis en väldigt dum grej. Vi åkte fast för att ha snattat och jag menar, hur jävla smart var det? x) Men även där lärde vi oss en läxa! Sen ångrar jag dessutom när jag åkte fast för falskleg och fick betala 2000 kr i böter, helt jävla onödigt. Det är därför jag inte tycker att uteställen ska ha 18-årsgräns, utan de kan sätta en gräns baserat på vilket år man är född. För man är inte omognare bara för att man fyller år senare på året. Jag tror det hade minskat urkundsförfalskning mycket! Men ja, lagen är lagen.


Listan, 18 december

Min bästa födelsedag: Jag vet inte riktigt, minns inte mina födelsedagar så mycket. Men jag tror min bästa födelsedag var när jag fyllde 15, för jag kommer ihåg hur glad jag var, jag skulle få en cykel av mina föräldar. Haha, hade varit lättare om det hade frågats om den sämsta, den kommer jag lätt ihåg... Det var i femman när jag fyllde 11, jag var otroligt sjuk men tvingade mig till skolan för dom hade halloweenfest, jag höll på att avlida och satt tyst i 3 timmar typ x) Mycket illa!

Annars har väl mina två födelsedags-firanden varit de bästa, men tanke på att jag har kunnat gå ut. Men det var roligare när jag fyllde 18, såklart!


Äckliga värld!

Jag vet inte riktigt var jag ska börja, men jag kan säga att jag är trött på världens människor! Det händer så mycket skit hela jävla tiden och jag blir riktigt frustrerad över folks handlingar och hur dom inte kan hantera saker på rätt sätt. Jag är trött på resepktlösheten som finns omkring mig och som finns överallt, nuförtiden kan man inte förtjäna någon respekt, man kan bara få den genom att ta den! Folk är falska och folk snackar skit, folk ljuger för sina vänner och går bakom ryggen på sina bästa vänner. Folk vill skapa drama, dom handlar på så sätt att dom skapar drama och dom vet att dom gör det. Man ska alltid vara sig själv, men att visa respekt, hänsyn och anpassa sig är väl ändå inte för mycket begärt? Man ska heller inte bara visa respekt för andra utan även för sig själv! Man ska fan inte låta någon trampa på en. Nuförtiden måste man visa folk tydligt var man har sina gränser och för hur man ska bli behandlad, minsta lilla du inte gör det, då blir du trampad på och folk kan gå långt över din gräns. Jag vet själv att jag är sjukt jävla dålig på att visa mina gränser, jag blir trampad på av folk som dömmer mig, men så fan heller... inte längre. Sålänge det inte skadar någon jag älskar så ska jag visa var mina gränser går innan någon ens närmat sig dom. Jag är också sjukt jävla trött på människor som gnäller över småsaker och bara sitter på sin röv utan att göra något åt det. Man kommer inte någonstans sålänge man inte kämpar... Som sagt, du måste alltid kämpa för det goda annars vinner det onda lika lätt som det är att andas, det negativa finns alltid där för att dra ner en och du måste alltid ha det goda i sikte annars kommer du ha ett liv bestående av skit. Jag avskyr när människor har attityden att "jag är bäst", nej, du är inte bäst, du är du och om någon råkar tycka om dig för den du är så fine, då gör dom det, det finns inget jävla "att man är bäst" i denna världen. Jag vet att denna texten blir så himla rörig, det är bara för att tankarna jag har i mitt huvud är väldigt svåra att få ner svart på vitt. Ingen behöver heller inte vara rädda över att ni har gjort något, för det har ni inte. Jag försöker bara få ut min ilska på denna äckliga värld vi lever i. Idag är en sån dag då jag bara hatar världen men samtidigt tycker så himla synd om den och känner riktigt mycket sympati. Jag har aldrig haft sånna här konstiga känslor i min kropp förut, vettefan vad det är med mig. Men som sagt hade jag och Pauline ett långt snack om hur världen är och om hur folk är inatt och jag lärde känna mig själv bättre inatt, jag har äntligen listat ut delvis varför jag agerar jag som gör i vissa tillfällen. Jag har för lite respekt för mig själv och det är inte okej, så ska det inte vara längre. Nu är det bara för mig att ta in allt jag lärde om mig själv inatt och göra något bra av det och sträva mot något bättre. Och nu ska jag lägga av att skriva mer, för jag gör mig själv förvirrad och säkert er också :) Behövde bara få ut lite ur systemet så att säga.

Listan, 17 december

Mitt favoritminne: Detta är så himla svårt och jag tror bestämt att jag inte kommer kunna svara ordentligt på detta. Man har ju så himla många bra minnen, egentligen. Bara de dagar när man skrattar så mycket med sina kompisar att man inte kan andas blir till bra minnen. Alla resor jag har varit på i mitt liv, stora som små! Vissa fester man har varit på kanske. Roliga barndomsminnen. Det finns hur mycket som helst och att välja en favorit bland dessa är riktigt jäkla svårt! Spaninen-resorna när jag var liten ligger bland mina favoriter, London-resan med MP1C, Budspest-resan med 9c, när jag tog studenten, tiderna med mina barndomskompisar då vi busade och hade oss. Även minnen med mina nuvarande kompisar. Nej! Det går inte att välja en favorit, jag skippar detta nu x)


Spanien-resorna!


Budapest i 9:an (vi var så jävla snyggt klädda!, speciellt jag och Lou, hahaha)


Som evigt Harry Potter-fan står jag utanför King's Cross (stationen Hogwartståget åker ifrån) med
Lou och Johanna :) Haha!


Kabarén i femman där jag och Emilia rappade till Nik & Jay! Legendary!


Tiden då jag och Pauline hängde vid Willys och tjuvrökte xD


Festerna hos Pontus!


Minnena från gymnasie-tiden :)


Student-veckan!


Studenten!


Studenten!


Sommartider (... HEJ HEJ SOMMARTIDER!) Haha! Jag längtar till sommaren :(


Utgångar!


Utgångar!


Utgångar!


Mina och Lou's konstiga förfester, utgångar och efterfester, HAHAHA!


---"---


---"---


HAHAHAHA, älskar denna bilden! <3


Listan, 16 december


Min första kyss: Allvarligt? Jag kommer inte ihåg min första riktiga kyss, jag vet att det nog skedde i andra eller tredje klass, ni vet när man var "ihop", haha! Men jag kommer ihåg min första puss faktiskt, för det var mer som en puss. Det var i första klass och jag kommer ihåg att jag var "kär" i en kille i min klass (som jag för övrigt är kompis med nu, haha). Vi lekte i Ramlösa-parken och där fanns en koja högt uppe i ett träd där bara "de stora och coola killarna" fick vara. Men jag och denna killen var busiga och klättrade upp där ändå, jag kommer ihåg hur rädd jag var för att ramla, jag lovar, det var sjukt högt! Han klättrade under mig och på väg upp hör jag honom fråga "Vill du hångla med mig?", haha, så svarade jag att jag inte ville det, men att vi kunde pussas. Så när vi kom upp i kojan så bestämde vi att vi först skulle pussa varandra på kinderna sen på munnen. Efteråt var vi ihop men han sa att jag inte fick berätta att vi var ihop för någon (haha, ni vet hur det var). Men eftersom det var killen jag var kär i så sprang jag och berättade för en annan klasskompis direkt och en halvtimme senare gjorde han slut! Hahaha... man var så oskyldig på det tiden, shit pommes!


Listan, 15 december

Mina drömmar: Vi kan ju börja med mina drömmar jag drömmer om natten, dom är i princip alltid helt sjuka och oförklarliga. Jag förstår inte hur mitt huvud lyckas få ihop sådana berättelser och fantasier, haha!

Mina så kallade livsdrömmar är väl annorlunda, men jag vet faktiskt inte riktigt vad jag drömmer om. Just nu vill jag bara utbilda mig inom turism som bestämt och resa rundor i världen och få träffa på olika kulturer, det är nog min nuvarande dröm. Självklart drömmer man väl om att i framtiden få en lycklig familj och att livet rullar på som det ska. Sen har jag fortfarande drömmen att få träffa HP-crewet, det kommer alltid vara min dröm tills den inträffar, så är det bara, haha. Har man haft den drömmen i 7-8 år så släpper man bara inte den!


The sun is shining

Jag är väldigt tråkig i min blogg nu, jag har bara följt december-listan. Men kan man vara lat, så är man väl det? Mohaha. Jag vet inte om det finns något kul att berätta egentligen... Jag var ute i fredags, jag och Louice lyckades som vanligt hamna på konstiga ställen, när vi två går ut vet man aldrig hur det slutar, haha! Hela lördagen var jag bakis, inte så oväntat. Söndagen kommer jag knappt ihåg, var bara hemma och softade. I måndags var det samma sak, sen jobbade jag på Turn på kvällen. Igår jobbade jag 15-20 och sen var Angee här när jag kom hem och hon spenderade natten här och jag tror seriöst inte att jag har skrattat så mycket på så länge. Självklart pratade vi allvar också, det måste man ;) Haha.

Nu har hon åkt hem och jag sitter och degar lite, ska snart fixa mig lite inför jobb. Men jag orkar inte jobb idag pga personliga problem, haha, nej, inget psykiskt direkt x) Nej, skitsamma. Föresten märks det att jag inte har bloggat ordentligt på länge, vilket tråkigt och flummigt inlägg det blev!

Listan, 14 december

Det här hade jag på mig idag: När jag vaknade var jag nästan näck, tihi, nej, men det var asvarmt i mitt rum så tröjan åkte av under natten. Tog på mig en vit t-shirt och vita träningsbyxor och yrade rundor med det ett tag innan jag tog på mig kläder till jobbet, jeans och en blus typ. När jag kom hem hade jag dom kläderna ett tag innan jag bytade om till de vita kläderna igen, det såg förövrigt ut som en vit kroppsstrumpa, haha x)

Listan, 13 december

Den här veckan: Såhär ser planerna ut just nu!

Måndag: Gå ut med hundarna,
få reda på att min budget för december spricker,
göra en ny och jävligt tajt budget och fylla i närvaro blanketter till
Försäkringskassan och hoppas att mina pengar kommer den 30:e
och inte den 3:e och dessutom sitta ensam på Turn.

Tisdag: Chilla lite innan jobb,
jobba mellan kl. 15-20,
komma hem och mötas av Angee som kommer övernatta.

Onsdag: Vakna,
säga förväl till Angee som ska praktisera,
jobba mellan 15-20.

Torsdag: Gå upp i tid och åka till min f.d. praktikplats och få papper ifyllda,
åka till AF och lämna papperna,
möjligtvis träna.

Fredag: Åka till väla med Pauline,
kanske övernatta med henne?

Lördag: Kanske stan med Angee och Dan,
sen blir det bara chill.

Söndag: Chillipill!


Listan, 12 december

I min handväska: Jag har absolut inget roligt i min handväska, jag har min plånbok, leg, sminkväska, kalender, mobil, cigaretter + tändare och tamponger, haha, always be prepared! Ibland ligger det väl någon penna, gamla kvitton, paraply och vantar (ni vet, i Sverige måste man vara beredd på kyla och regn typ... hela tiden?)




Listan, 11 december

Mina syskon: Jag har alltså två äldre brödrar, dom är 24 respektive 26 år. Båda har flyttat hemifrån för ett bra tag sedan och bor med sina flickvänner som dom båda har varit tillsammans med länge. Jag har väl ingen mer generell fakta om dom sådär direkt.


Oscar: Min äldsta bror Oscar har den typiska hårdrocksstilen, han är gitarrist i två olika band (Skull Valley Scavangers och Famoüs Jameson). Sålänge jag har varit i livet har han alltid gått i skolan och pluggat röven av sig, utom ett år då han pausade från plugget. Han satsar hårt på att bli journalist och till jul är han färdigutbildad och då hoppas jag han får jobb på momangen. Annars är han en väldigt snäll och ödmjuk människa, han tänker alltid på andra i förstahand. Han är en väldigt lugn människa tycker jag, som en labrador nästan, snäll och lugn, haha!


Erik: Han är den mellersta bland oss. Han jobbar på samma jobb som pappa och har gjort det ett par år tror jag, från och till. När jag tänker tillbaka på när vi var små så kommer jag ihåg att alltid när han satt barnvakt till mig så samlade vi ihop alla kuddar och täcken i huset och byggde ett stort berg av det i källaren, där lekte vi sedan lejonungar, haha. Jag vet att Erik också är väldigt snäll, men det gömmer sig nog bakom hans kaxighet. Han har alltid varit brodern som ska reta mig och jag och Erik har varit rätt bråkiga mot varandra när vi var små. Inte längre dock, vi är ju förfan tillräckligt gamla nu för att inte hålla på med sånt. Han är också jäkligt rolig, skojar och har sig. Han är dessutom en väldigt ärlig människa!

Självklart älskar jag dom båda väldigt mycket, men det är nog inget vi direkt visar varandra så mycket. Ibland önskar jag att jag hade en närmre relation till båda två. Men med tanke på att jag fortfarande bor hemma, är 7 och 5 år yngre än dom och dessutom är tjej så har vi ganska lite genmensamt. Men en sak vi alla har gemensamnt är iallafall att vi är ganska twisted i huvudet, haha ;)

Listan, 10 december

Det här hade jag på mig idag: Fast nu får vi ta igår, eftersom jag inte ligger i fas med listan och tror inte det kommer bli bättre med tiden, haha. Igår hade jag först jeans och skjorta på mig på jobbet. Sen åkte jag hem och fixade mig inför Paulines fest och då hade jag också jeans och skjorta, men det var en lite mer festlig outfit som jag "pimpade" med litta smycke, haha ;)

Listan, 9 december




Min tro: Jag tror på Gud, han är mitt allt och jag vet att han alltid finns där för mig i vått och torrt! Haha, nej, det där är bara bullshit! Jag tror inte på Gud och jag har ingen religion i ryggen heller, har aldrig riktigt trott på någon gud. När jag var liten ville jag tro på Gud eftersom alla andra gjorde det, men nu har jag insett att jag faktiskt inte tror på något direkt. Jag är till största del ateist, men jag är också till sökande kan man säga, jag tror på något sätt lite på det övernaturliga. Jag tror t.ex. att det inte bara svartnar när man dör, det måste ju finnas något efteråt. Man kanske kommer till något annat ställe (tror dock inte på himmeln och helvetet) eller så får man ett nytt liv i en annan kropp. Jag tror även lite på karma, att det du gör i ditt liv, gott eller ont, kommer på något sätt återbetala sig. Annars tror jag inte på så mycket mer, man ska bara leva sitt liv och försöka vara glad. Eller jo, jag tror också på vetenskapen, det som går att bevisa ;)


Listan, 8 december

Ett ögonblick: Det är faktiskt väldigt svårt att skriva om ett sådant eftersom det sker ett nytt varje sekund. Men kom på ett random ögonblick såhär på rak arm nu, det var när jag tog ut min tandställning. Dom flesta vet säkert att jag hade räls i munnen under höstadie-tiden, jag hade den i närmare tre år och nu är det över tre år sen jag tog ut den, tiden bara rinner iväg. Nej, men jag kommer ihåg hur glad jag var när jag kom dit och dom sa "Idag tar vi ut den översta tandställnigen också". Dom hade sagt så många gånger "Vi kan nog ta ut den snart", så jag trodde inte mina öron riktigt där. Det var fett befriande efteråt och mina gaddar var finfina. Dock är problemet med mina tänder forfarande bestående, men what to do? Mitt mellanrum försvann iallafall :) Men sen insåg jag också hur jävla små tänder jag har (y)

 
Det var svårt att hitta bilder då jag hade tandställning och log med öppen mun, jag förstår
varför! Bahaha! Ler knappt med öppen mun nu heller, har liksom blivit en vana ;)




Brown eyed girl

Före- och efterbild med webcam, kommer riktiga bilder sen :)



Utan smink och linser...


Med smink och linser ;)


Listan, 7 december

Min bästa vän: Jag vill faktiskt ändra den rubriken där, till "Mina bästa vänner", för jag har tre bästa vänner! Japp, jag är priviligerad. Här kommer en kort presentation av varje vän...

Pauline:
Henne lärde jag känna i fyran tack vare Elin (min dåvarande barndomsvän), men det var nog inte förrän i femman när jag, Pauline och Martin Jeffsell började umgås som jag började komma riktigt nära Pauline. Kan bara säga att sen dess har vi varit oskiljaktiga, jag kommer aldrig kunna släppa Pauline för hon är något av det bästa som har hänt mig. Vi två är totalt olika till sättet, men vi passar ändå perfekt tillsammans, det är helt sjukt. Vi kan prata om precis allt och vi har i princip aldrig bråkat, tjafsat har vi självklart gjort, men jag tror inte att det har gått mer än en dag innan vi har blivit sams igen. Det är Pauline som har lärt mig att man ska vara rakt på sak och ärlig, det är hon som har lärt mig att man bara ska köra sitt eget race utan att bry sig om vad andra tycker. Hon är min lilla Paulita <3 Lilla tjejen med högt temprament ;)

Louice: Henne har jag gått i samma klass som från fjärde klass, men det var i femman vi lärde känna varandra. Vi lärde känna varandra av en anledning som är jävligt svår att gissa, nämligen genom Harry Potter/Daniel Radcliffe, vi var helt fanatiska båda två och fann varandra genom det och än idag är jag evig tacksam till hela Harry Potter-crewet och JK Rowling, ja, allihopa. Vi märkte också att vi var väldigt lika när vi lärde känna varandra, exakt samma sjuka humor som bara vi två förstår oss på, vi märker saker som ingen annan märker. Även Louice har lärt mig att ärlighet tar mig längst... I nian blev vi dock ovänner pga min omogenhet, det satte verkligen vår vänskap på test, vi var ovänner i närmare ett halvår och pratade knappt med varandra. Men sen märkte jag att det kändes väldigt tomt utan Louice och jag saknade henne så jag gick och sa förlåt till henne. Det visar ändå hur stark vänskap vi har och vi har nog varit igenom det mesta tillsammans <3

Angee: Jag lärde känna Angee lite senare än Pauline och Louice, i ettan på gymnasiet. Precis som med de två andra så klickade vi direkt, vi är båda lika lama och med henne kan jag få ut min lite mer sjuka och vridna sida, haha! Jag kan självklart prata om allt med henne också, det är ju det viktigaste med vänskap, tilliten! Vi två kan sitta helt tysta brevid varandra utan att det blir några pinsamma tystnader. Vi skrattar tillsammans men vi kan även prata allvar med varandra. Jag är glad att vi fortfarande umgås med varandra efter studenten, för man har tappat kontakten med vissa andra. Det bevisar ju också att vi har ett starkt band till varandra. Tack vare Angee har jag också lärt känna mig bättre själv, det är väldigt svårt att förklara hur och varför, det är liksom svårt att sätta ord på det så ska inte ens börja försöka. Men Angee är också jävligt värdefull för mig ska ni veta! <3

Jag har tre helt olika vänskaper med Pauline, Louice och Angee men jag älskar alla lika mycket och ni ska veta att ni betyder riktigt mycket för mig och jag hoppas att jag visar er det. Jag ser framemot flera års vänskap med er alla tre och jag vill att vi ska bli gamla tillsammans, haha. Vem fan behöver killar när man har sina bästa vänner? Egentligen?

Listan, 6 december

Min dag: Jag inser att jag är en dag försen med denna punkten, men jag orkade inte igår, okej? Men då ska jag berätta om min gårdag som började klockan 11. Jag slappade, kollade på tv och satt vid datorn tills det var dags att fixa sig. När jag var klar gick jag till Elineberg för att hämta ut mina bruna linser, asjobbigt att gå på vägarna när ingen har skottat där, blö! Sen tog jag bussen till jobb därifrån och forsatte utbildningen, samtalsteknik osv. Vi fick sitta och lyssna på när de andra på TM-avdelningen jobbade, det gjorde mig faktiskt mycket säkrare.

Sen stack jag och Louice en snabbis inom stan för att äta på Subway. Sen åkte vi vidare till Elineberg igen för att sitta på Turn med Pauline. Hade faktiskt riktigt kul igår, var så flummig och övertrött hela dagen och har nog inte skrattat så mycket på länge! :D

Listan, 5 december


Vad är kärlek?: Det finns så mycket man kan skriva, men det är svårt att få ut tankarna liksom. Jag tycker att Louice gjorde en väldigt bra förklaring faktiskt! När man är kär tänker man bara på den personen hela tiden. Kärlek är något väldigt starkt och älskar du någon så njuter ni av lyckliga stunder och kämpar er igenom olyckliga stunder för att sedan få njuta igen! Men jag tror inte att när det är "den rätta", kärlek, så ska allt vara lätt och glatt, nej, jag tror att kärlek är något man får kämpa för att hålla vid liv.

Det finns dock många olika sorters kärlekar (kärlek till familjen, kärlek till vännerna och kärlek till din livspartner m.m) och alla beskrivs på olika sätt!

Listan, 4 december

Det här åt jag i dag: Ehm, ni vill inte veta :$ haha! Ja ni, jag har ätit havregrynsgröt, två mackor och grönsakssoppa, en halv bulle, lite mcdonald's (hihi) och lite godis :) Ja, det var väl det! Blir ett väldans kort inlägg, men men, det kompenseras nog.

Listan, 3 december

Mina föräldrar: Mina föräldrar bor under samma tak med lilla mig och härstammar båda från skåne, haha. De är båda 52 år gamla och har tre barn (ofc?). Relevant fakta, verkligen! Nej men, min mamma är en kort och tempramentsfull kvinna på 160 cm medans pappa är en lång och social snubbe på 200 cm! Dom är alltså ett omaka par gällande längden, det är så ni känner igen dom! Hahaha, det blir en väldigt dålig beskrivning på mina föräldrar.

I mina yngre dar kan dom har framstått som stränga mot mig, nu har dom släppt på tyglarna och jag har ju dessutom mogat, så antagligen därför. Men jag vet att dom alltid vill mitt bästa även om jag inte alltid håller med dom. Jag älskar dom trots deras eviga tjat! Det hoppas jag dom vet :)




Listan, 2 december

Min första kärlek: En sådan kan jag inte påstå att jag har haft än, eller jag vet inte... Är faktiskt grymt osäker på den biten. Jag har tyckt om någon, jag har varit förälskad i någon, kanske till och med kär? Men det har varit på ett olyckligt vis, i ett jävla år plågade han mig i mina tankar! Jag vet inte om man kan påstå att det där är kärlek. Ens första kärlek ska ju göra en lycklig, eller hur? Nej, jag väntar fortfarande på min första och riktiga kärlek, he's out there somewhere and I'm gonna find him.


Listan, 1 december


Presentera mig själv:
Vad ska man säga? Jag heter Matilda och är 19 år, bor i Helsingborg/Ramlösa och har gjort i hela mitt liv, samma hus faktiskt. Jag har mamma Anne, pappa Ronnie, bror Erik (24) och bror Oscar (26) i min familj, har även två hundar, Zeke och Bod. Jag tog studenten i somras och har haft det väldigt otursamt med jobb och sysselsättning fram till för ett par veckor sen då en del arbetsgivare började ringa mig. Jag har nu blivit anställd som telefonförsäljare på ett företag som säljer energi-avtal i olika former nu (intressant?). Så det är väl det konkreta...

Mina egenskaper då? Det som kännetecknar mig, tycker jag, är att jag är yr och klumpig, haha! Gör mycket oförhastat utan att tänka på konsekvenserna. Men jag är även framåt och social, eller har blivit bättre på den biten iallafall? Jag har bra självdistans och ni kan skoja med mig hur ni vill i princip, humor är mitt andranamn!

Jag älskar min familj och mina vänner och utan dom hade jag inte varit den jag är idag, så tackar fan som det. Jag lär mig att blicka framåt, åt bättre tider och just nu verkar det som att jag har skuttat in på ett nytt kapitel i mitt liv som ska bringa mer lycka! :D

(PS. FYFAN VAD SMÖRIG TEXT! HAHAHA)

December-listan

Det är svårt att hålla sig regelbunden i sin blogg, så denna listan jag tog från Louice (som tog den från Natalie) är en ypperlig mall till december månad ;)

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag 
Dag 05 – Vad är kärlek? 
Dag 06 – Min dag 
Dag 07 – Min bästa vän 
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag? 
Dag 15 – Mina drömmar 
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Min julafton
Dag 25 – Det här får mig att gråta 
Dag 26 – En första 
Dag 27 – Mina rädslor 
Dag 28 – Min favoritplats 
Dag 29 – Det här saknar jag
Dag 30
Mina ambitioner
Dag 31
Ett sista ögonblick


RSS 2.0