Saturday morning

Denna veckan har jag jobbat alla dagar utom i måndags, inte för att det tar på krafterna jättemycket, men har inte pallat blogga ändå. Men tycker inte att man känna någon press med bloggen, jag tror faktiskt aldrig att jag hade orkat vara storbloggare. Möjligtvis om man har intressanta grejer att skriva om nästan varje dag, men vi lite mer "vanliga" folk har ett ganska rutinerat mönster i vår vardag som inte alltid är så jättekul att läsa om, haha. Oj vad detta blev långt nu. Ja, men det jag nu ville få sagt är att jag är ledig fram till onsdag då jag jobbar, sen är jag ledig resten av veckan efter det, så det blir bara en dag nästa vecka vilket känns wonderbart!

Idag vaknade jag kl. halv åtta, eller jag ställde klockan. Jag har dammat ovanvåningen, käkat frukost och fixat mig lite grann. Snart ska jag och mamma hämta upp Erik och Nina för att åka til Höganäs Outlet och kolla på träningskläder och liknande. Egentligen behöver jag träningsskor, men jag vill inte köpa det denna lönen. Idag ska jag hålla utkik efter nya mjukisbyxor och en hoodie.

När jag kommer hem ska jag... eller jag kan skriva om det sen, mohahaha. Idag delar jag upp inläggen ;)


Tagen för ca en minut sen, ser ganska sleeeeden ut!
Snart försvinner mitt mörka hår faktiskt, om mindre än
en vecka drar jag mer åt det blonda hållet ;)


Pouss!


Cha cha bloggen!

Idag är det måndag, redan ny vecka och förhoppningsvis en bra sådan. Helgen var mycket underhållande, haha, man kan väl säga att den var "perfa". Nej, men jag hade roligt med Louice och Erik iallafall, det snurrade gott i skallen. Igår var det en bakisdag, ofc, med kebab, Skins och wimp-videos.

Idag är jag i stort sätt ledig, om man bortser för kvällen på Turn. Ska åka till Elineberg lite tidigare också för mina skor och min klänning från Nelly har kommit, ska bli spännande och se om klänningen är lika snygg som på bilden. Nu tror jag att jag ska leta upp någon gammal chick flick och slänga mig i sängen och titta på den.


Bild från i lördags, älskar min finne vid munnen :)


Ljusa kläder i vintermörkret?



De senaste dagarna har jag gått runt och undrat.... är det okej/snyggt att ha ljusa kläder på hösten och vintern? Då menar jag inte en helt ljus outfit, utan typ ljust linne, ljusa jeans osv? Jag menar, man har ju fan en hel garderob med bl.a. ljusa kläder, ska man inte få använda dom då? Eller det kanske är sån tabu att använda dom? Hahaha, ja, ni fattar nog vad jag menar. Men är det en modeflopp att bära ljusa kläder under höst/vinter?


Påväg hem till mig!





Beställde detta från Nelly.com idag :) Provade skorna hos Pauline idag och dom är riktigt sköna för att vara 13cm höga! Så ja, jag fick ryck och beställde dom. Passade på att beställa klänningen för 300 kr med, billigt ändå. Men jag är osäker på hur lång den kommer vara på mig, vill inte ha för kort klänning min själ och dag! Haha. Nej, så det blir en cool outfit när vi firar Louice's 20-årsdag.

Ps. Jag ursäktar att mina svar på era kommentarer tar tid, men jag tycker det är jobbigt att svara, haha. Sådan är jag, ni får visa tålamod ;)


Lill-lördag

Tänka sig att det är det idag! ;) Men nej, det blir självfallet inget festande, haha. Jag har jobbat från 10-15 idag, gick inget vidare bra, inte många som ville svara. Sen åkte jag till Maxi med Louice som skulle handla leggins, haha. Efter det blev det väntan på buss nr 21, var länge sen jag åkte den må jag säga. Nu är jag iallafall hemma och är trött och vill bara gå och lägga mig. Fast det får jag ta och ignorera för jag ska nämligen byta om snart för att åka iväg till träningen och spinna. Just passande att det är det jobbigaste instruktören idag när jag är såhär trött, bröööl...

Ska ta hundarna på runda direkt när jag kommer hem så det inte blir några hinder ifall jag skulle vilja lägga mig i tid. Igår somnade jag nämligen kl. nio och vaknade tio i elva av att mamma sa till mig att ta hundarna, inte okej! Nej, nu ska jag ta och byta om till träningskläderna :)


Kolla in mina armmuskler, vavava? Ni skulle inte vilja hamna
i slagsmål med en sånhär muskelknutte va? ;) hahaha *ironi*


Hello tuesday

Godmorgon...

Nu börjar jobb-veckan för mig, var ju ledig igår. Jag är stolt över att jag stängde tv:n kl. tolv igår och somnade bums, men det har fan inte gjort någon skillnad för mig. Trots nästan åtta timmars sömn så är jag ändå riktigt trött! Är inte det minsta sugen på att jobba idag, jag hoppas att vi har lite nya listor att ringa i, men det tror jag inte att vi har faktiskt. Nu ska jag använda mina sista 20 minuter med att glo på tv innan jag ska dra mig mot busshållsplatsen.

Hoppas ni får en bra dag :)

Tatuering # 1

Har ju länge funderat på att tatuera mig. Eftersom det blir min första tatuering så vill jag ha en diskret. Som dom flesta vet har jag velat rätt länge om vad jag vill ha och var jag vill ha den. Nu tror jag att jag har kommit på det. Det kommer nog bli tatueringen på bilden under som jag har skissat fram, dock hoppas jag att tatueraren kan snygga till den så den blir mer propotionelig och sen att han kanske kan lägga på lite skugga. Isåfall vill jag tatuera in den på högra handleden. Vet dock inte när jag ska göra det, innan sommaren får det ju bli, vill inte ha en läkande tatuering då. Funderar på att göra den i mars-april :)


Sunday sunshine*

Så var det söndag! Hade nog varit rätt "depp" ifall jag skulle jobba imorgon, men det gör jag inte, jag är lediiiiig! Därför känns denna slöa söndag helt underbar. Vaknade strax efter klockan ett och äntligen fick jag mina åtta timmars sömn, för det har jag inte fått någon natt denna veckan. Har väl sovit 3-5 timmar varje natt. Mamma och pappa skulle äta soppa och pannkakor till lunch, så det fick bli min frukost. Åh, så gott det var med pannkakor, hade inte ätit det på evigheter. Men ja, vi får väl se vad resten av dagen bjussar på ;)

Imorgon har jag lite planer faktiskt. Jag ska till AF och lämna papper, så kan man iallafall få lite större inkomst denna månaden. Sen ska jag till min frisör och beställa tid och ta reda på vad det kostar att slinga håret osv, hoppas jag får tid så snart som möjligt efter att min lön har kommit. När jag har gjort det ska jag faktiskt till biblioteket och låna några böcker, var så längesen jag läste att det känns som det är dags nu, annars glömmer jag nog bort hur man gör, haha. Om någon vill haka med till stan imorgon så säg till!

Pusshejrååå!


Ser ni ett mönster?

Haha, är bara tvungen att lägga upp min statistik, det ser helt weird ut ju? x) Den blå linjen alltså... Och nej, jag har absolut inte många läsare, men jag bryr mig inte så mycket. Jag bloggar när jag känner för det och går knappast all-in. Sen har man ju sina perioder då man bloggar mer och mindre.


Bambi till middag

Tjohej!

Igårkväll tog jag mig till Angee för lite fredagsmys. Det blev en väldig lam kväll med roliga kommentarer och många fula skratt, haha. Okej, och för er som inte förstår så innebär lam=trött-rolig, eller något... Har tänkt att att vissa kanske tolkar lam som "tråkig", men icke! Nej, så vi kollade på Hipp Hipp Hora och Bröderna Karlsson, svensk film-tema var det med andra ord. Vet int riktigt när vi somnade, kanske vid tre- halv fyra. Vi bästämde oss för att inte sova allt för länge nästa dag, så vi ställde klockan.

Så idag gick vi upp vid tolv och segade oss, käkade frukost och sen fixade jag mig för att åka hem. När jag kom hem tog jag mig en mugg kaffe, var så otroligt trött och det verkar som det har funkat en aning. Strax ska vi fira att Oscar är klar med journalist-utbildningen, det blir lyxmiddag på ingång. Soppa till förrätt, rådjurssadel (Bambi, hehe), hasselbackspotatis och rödvinsås till varmrätt och cheesecake till efterätt. Freakin' awesome!


Peace out! (Är otrolig trött på mina cam-bilder. Ska investera
i en digitalkamera, dock får det blir i februari- eller marslönen!)


Update: Babmi är en hjort kom jag på, inte ett rådjur... men vi kan ju låtsas?


God förmiddag

Sitter på jobb nu, känner redan att det kommer bli en seg dag med många obesvarade samtal. Vi ska ju ringa 12 samtal/timme, jag har ringt 19 st på 45 minuter var av ett är besvarat! Jag måste få åtminstonde ett avtal idag, så jag får fler än förra veckan. Man måste gå till jobbet med lite tävlingsinstikt, annars kommer man knappt någon vart, man ska egentligen inte tävla mot de andra, men bara mot sig själv. Se till att bli bättre för varje vecka. Dock är det ju svåra tider just nu, men snart sjunker priserna och dessutom kommer ÖK med en ny prismodell, så då får man hoppas på avtal varje dag! Men nu tröttar jag er med mitt jobb-snack, haha.

I övrigt vill jag ha helg, kommer dock bara slappa i helgen med Angee. På lördag ska vi fira min broder Oscar som har blivit färdigutbildad journalist, eller han blir imorgon! Så vi ska lyxa oss med rådjurssadel, fina grejer det. Men just nu längtar jag faktiskt tills på måndag, då har min frisör nämligen kommit tillbaka från semestern, så då kan jag boka tid till mitt hår. Det ska alltså slingas i två färger, ljusbrunt och lite blondt, sen måste det klippas lite också. Efter allt som ska betalas i januari efter lönen, så ska jag se om jag kan beställa tid till naglarna också. Känner för att piffa upp mig lite ;)


Som sagt, vill ha mitt hår såhär, men sen får man ju också utgå från sin
egen hårfärg och se ifall det är möjligt med ett sånt här resultat :)


En kväll på Turn

Sitter just nu på gymmet, har lite drygtid nu för alla från förra passet har köpt sina träningskort och om 15-30 minuter så slutar nästa pass och då kommer det en ny dröse som ska handla träningskort. Jämfört med slutet av förra terminen har jag absolut lite mer att göra ikväll. Pauline är inte här heller, hon har feber och astma, stackarn, blir sjuk hela tiden ju :(

Jag var dödstrött innan jag skulle hit, kom hem från jobb strax innan klockan fyra och kollade på ett avsnitt av "No Ordinary Family" (min nya serie jag följer). Sen lade jag mig i sängen och somnade pladask och ville verklingen inte upp. Men efter lite pannbiff så blev jag helt plötsligt pigg, eller jag fick känslan av övertrötthet, satt och skrattade åt mig själv... ni vet? Normala grejer!

Slutar här halv tio och ska stänga ner och så, sen tänker jag ta bussen hem, orkar inte gå i den här kylan. Köpte dessutom månadskort på skånetrafiken idag, så varför inte utnyttja det? ;)

Btw, shajse vad instruktören skriker i salen, hade man inte vetat vad som förigår hade man kunnat tro att hon lär ut hur man ska ha sex, hahaha x) Hon stönar och har sig!

Weekend!

Sådärja, då har jag jobbat klart för denna vecken och helgen nalkas. Jag och Louice ska ner i stan och käka nu och vad resten av dagen bjuder på får vi se, kanske ett besök hos Pauline. Men nu ska jag besöka toaletten, hihi!

I don't want to be

Nu är kvällen på igång och dagen idag har kännt betydelselös, som de flesta dagarna på senaste tiden har. Visst har man haft bra och händelserika dagar, men känner att det börjar bli för ont om sånna dagar nuförtiden. Det jag har gjort idag har varit att glo på tv och sen städat. Jag skulle ut lite med Louice ikväll, men det blir inte av eftersom hon har ont i magen :/ Igår var en rastlös och tråkig kväll, ikväll lär det väl bli likadant. Jag har sagt det förut, jag gillar inte att vara ensam med mina egna tankar allt för länge. Jag gillar att vara ensam ibland, egen tid för sig liksom, men när jag börjar tänka för mycket så är det dags att hitta på något roligt. När det då inte finns något roligt att hitta på så blir man nästan suicidal med sina jävla tankar. Just nu känns mitt liv inte bra och jag vet varför, man jag tänker inte säga vad, för jag vill inte visa mig själv alltför patetisk och desperat.

Jag väntar bara på att dagen med stor D ska komma, dagen då jag kan rycka upp mig själv, men just nu sitter jag fast där jag är. Ni kan prova och rycka och slita lite om ni vill, kanske funkar ;) Mitt liv är CP, lalala.


Mitt 2☺1☺

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? - Absolut :)
2. Höll du några av dina nyårslöften? - Jag tror bestämt att jag inte hade några, kanske gå ner i vikt vilket jag har gjort, totalt 7 kg typ!
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? - Nej, inte vad jag vet ;)
4. Dog någon som stod dig nära? - Nej
5. Vilka länder besökte du? -  Sverige och Danmark
6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011? - Nja, inte direkt. Tycker väl att man kan vara lite mer spontan år 2011.
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? - 11 juni (studenten)
8. Vad var din största framgång 2010? -  Jag har lärt mig sjukt mycket om mig själv och mina medmänniskor, det ser jag som en ganska stor framgång.
9. Största misstaget? - Har några stycken, jatack...
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? - Hade min period från juni-november där jag blev sjuk gång på gång.
11. Bästa köpet? - Min mobil kanske? Eller njääh, vet inte.
12. Vad spenderade du mest pengar på? - Nöje tror jag.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? - Säkert :) Men det har en tendens att gå över fort :(
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? - En massa låtar faktiskt, inget jag orkar rabbla upp.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? - Mina vänner gör mig alltid glad och killar sårar alltid nästan, så ja, så är väl läget.
16. Vad önskar du att du gjort mer? - Festat lite mer och tränat mycket mer, haha.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? - Sitta hemma och uggla.
18. Hur tillbringar du julen? - I år, med familjen hos oss.
19. Blev du kär i år? - Jag tror det :/ Dock på ont, har svårt att veta.
20. Favoritprogram på TV - HIMYM, TBBT, Family Guy och en massa andra meningslösa program.
21. Bästa boken du läste i år? - Har inte läst någon bok, haha. Eller ingen minnesvärd iallafall.
22. Största musikaliska upptäckten? - Far & Son, Daniel Adams-Ray, Arctic Monkeys, The Kooks (igen) och Vampire Weekend.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?  - Pengar (y)
25. Något du önskade dig men inte fick? -  Jag önskade mig inte mer än pengar och det fick jag :)
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? - Inget speciellt, det var som en vanlig dag förutom när Angee kom med muffins och en sång på jobbet :D
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? - Kärlek <3
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? - Vanlig? Rätt mysig? Lite cool? Hmm, vet inte. Typ "smälta in i mängden" med lite inslag av mode.
29. Vad får dig att må bra? - Mina vänner och familj (klyché) och att dansa!
30. Vilken kändis var du mest sugen på? - Robert Pattinson där ett tag, som alla andra då...
31. Vem saknade du? - Gamla vänner saknar man nästan alltid.
32. Den bästa nya personen du träffade? - Har träffat många snälla personer... trodde jag...


Ett år sen, inser att jag ser rätt hemsk ut i röda läppar x)


Sommarkläder

 
Klänningen och skjortan spontan-beställde jag från H&M idag!
Leopardmönster har plötsligt blivit mah thaaaang ;) Hur förstår jag inte?


Godmorgon

Idag blev jag klar alldeles för tidigt, vaknade halv sju och var klar halv åtta, har precis klämt i mig frukost. Ska ta bussen till jobbet om en halvtimme. Jag får hoppas att jag får något avtal idag också. Ikväll tror jag nog att jag ska ta mig till Turn och svettas igenom ett spinningpass, det var jäkligt längesen sist.

Kom nyss på att nu har vi genomlidit över 1/3 av vintern, skönt! Jag vill verkligen ha vår och sommar just nu, usch, är verkligen ingen vintermänniska. Dessutom måste man packa på sig sjukt mycket kläder och det är jobbigt! En sista-minuten är verkligen värt att tänka på :)


SOMMAR <3


Hard work?

Sitter just nu på jobb och gör inte så mycket, chefen har knallat hem. Jag har snart ringt 60 samtal idag, vilket är vårt minimum per dag och jag slutar om drygt två timmar, så ingen panik. Har redan tecknat ett avtal vilket jag inte räknade med. Igårkväll kom jag hem från Småland där jag har haft det bra och chill. Jag firade nyår där, det blev drama men blev knappt indragen i det, det var ett relvativt bra nyår men dock hände det inte allt för mycket. De resterande dagarna låg vi inne i Filips lägenhet och sunkade oss framför tvn och GH, helt okej såhär i efterhand när jag sitter på jobb och drygar. Sen fick vi för oss att sätta fast en pulka på bilen och ha lite kul, så det gjorde vi.

Nu vill jag bara hem och tiden går extremt sakta, ska börja ringa snart så tiden går fortare.

Listan, 31 december

Ett sista ögonblick: Jag känner mig rätt död inombords på, så kan inte komma på något bra. Gör som förut och skriver vad som händer just nu. Jag är i småland och sitter vid datorn medans Angee och Filip sitter och spelar GH, väntar på att dom ska bli lite sociala av sig eller något, haha.

Listan, 30 decmeber

Mina ambitioner: Mina största ambitioner just nu är att fortsätta jobba och känna mig självständig. Sen ska jag börja plugga och se till att jag kommer till bättre ställen här i livet. När jag är klar med utbildningen så vill jag flytta utomlands ett tag känner jag, till typ USA eller något medelhavsland eller sådär. Eftersom jag utbildar min inom turism och service lär jag väl kunna jobba var jag vill här i världen.

Listan, 29 december

Det här saknar jag: Just nu saknar jag fakstikt de gamla tiderna i skolan känner jag, har känts konstigt sen man tog studenten och kastades in i vuxen-livet bara sådär. Men ja, det är bara att vänja sig, nu har jag jobb och ska snart börja plugga så man ska väl inte klaga? ;)

RSS 2.0