Bakissöndag

Jahopp, då var det söndag och klockorna ska tillbaka en timme vilket betyder att jag får leva en extra timme med bakfylla, haha. Tycker inte om denna söndagen, den känns konstig och jag har dåligt samvete. Känns som det har blivit en vana att såra minst en person per utgång nu och det känns inte bra. Igår var rätt bra, eller det var bra, bara det att jag fick springa rundor som en yr höna och plocka undan disk och sånt i början av kvällen, haha. Sen blev man dragen på ytterst lite vin för att jag knappt hade ätit något under dagen.

Jag funderar på att sticka iväg till affären senare ikväll också, måste dränka mitt dåliga samvete i godis, låter som en väldigt bra idé (y) Nej, usch vad jag inte gillar idag.

I need some sleep

Idag gick jag upp relativt i tid, halv nio, och började dagen med en frukost. Sen satte jag igång och städade, sen fixade jag mig för att hänga med mamma och handla dels till födelsedagsfesten imorgon. Sen blev det snabba ryck när vi kom hem för att jag skulle ner i stan för att möta Angee. Vi gjorde några snabba ärenden sen gick vi och väntade på att Dan och Alek skulle anlända från småland. Det gjorde dom och vi åkte hem till Angee och åt tacos och lamade oss lite grann fram tills jag skulle hem, kl. halv två typ.

Jag var verkligen jättetrött när jag var där och jag var hur trött som helst på bussen. Sen kom jag hem och sminkade av mig och sånt där för att sen lägga mig i sängen och kolla på tv. Släcker tvn och ska sova, men nej, då ska en massa tankar flyga in i huvudet och göra så att jag inte kan sova. Jag vet inte, men jag är typ stressad över morgondagen, fastän det inte är något att stressa över egentligen. Jag är rädd att mina pengar inte ska räcka till imorgon och nu behöver jag också ladda på min mobil för den är nästintill tom. Det är en massa småsaker omkring mig som stressar mig så jag inte kan sova och mitt på den smeten ska det komma tankar kringa andra grejer. Palla det! Jag vill bara sova nu och vakna utvilad imorgon och sätta igång med mina grejer.

I'm walking away


25 oktober - 19 år!

Jahopp, så har man blivit ännu ett år äldre, 19 för att vara exakt. Jag kan ju föreställa mig att det inte är ett vidare roligt nummer att fylla, haha. Men ett år närmare 20 iallafall. Om ca 50 minuter är det precis 19 år sen jag kom till världen, coolt va? ;) Haha! Det lär inte bli så mycket firande imorgon, allting kommer vara som vanligt med mina vanliga rutiner. Hundarna på rastrunda, träning och jobb på kvällen. Jag firas på lördag och sen i november någon gång kommer syskonen med respektive hit, det är svårt att få hela familjen samlade ibland.

Just nu sitter jag och väntar på att 17 again ska laddas klart, hade tänkt bädda ner mig i sängen och kolla på den tills jag blir trötter. Hoppas att jag får en trevlig dag imorgon trots lite firande :)

 
Lite söt VS. Mycket ful


AF förmedlar slavarbetare?

Idag vaknade jag klockan nio, gick upp och käkade frukost, gick upp på rummet och satt vid datorn/kollade på tv, gick ner några timmar senare och käkade mat, gick upp på rummet igen och gjorde precis samma som förut. Livet känns inte så meningsfullt när man är arbetslös. Ska ju på intervju imorgon, tycker det är sjukt att man ska behöva bli intervjuad för en praktikplats, jag menar, räcker det inte att de får gratis arbetskraft va? Arbetsförmedlingen förmedlar inte jobb, utan slavarbetare. Men det hjälper inte att vara arg på regeringen som sitter på sina höga troner och styr Sverige, man får göra allt med ett leende på läpparna ändå och försöka se det från det ljusa sidan. Jag kanske får någon sorts erfarenhet av detta, jag har något att göra om dagarna och jag har något nytt att lägga in bland mina meriter. Sen att man ska jobba ca 20 timmar i veckan och får en "månadslön" på ca 2800 kr är ju mindre kul, 35kr/timmen liksom? Men jag måste göra detta, annars får jag inga pengar alls och då kan jag inte leva. Tänk att man måste gå mot sin egen moral för att kunna leva? Jaja, nu ska jag inte arbeta upp mig över detta mer, haha.

Ikväll blir det iallafall mer träning, man mår bra av det! Okej, just nu känns det som om jag håller på att bli sjuk, har ont i svalget som jag brukar ha i början av förkyldningar. Men vi får hoppas att det stannar på det stadiet, just nu ignorerar jag bara det. Nu ska jag ut på altanen och ta en cigg eller sota ner mina lungor, vad ni nu vill kalla det ;)


För övrigt är Miley Cyrus jäkligt snygg, hon har verkligen tuffat till sig, ser ingen Hannah Montana i henne längre iallafall, haha!


Bumpy ride

Har inte orkat blogga sen i fredags, har inte haft något direkt att blogga om känns det som. Nog för att jag har haft tankar i huvudet, men jag har inte orkat blogga om de tankarna, tror inte många hade förstått ändå, haha. Jag har legat i sängen och filosoferat om allt mellan himmel och jord, så inget jag tänker ta upp nu heller.

Annars har jag inte gjort så mycket. I lödags var det förferre @ my place och sen utgång på tivoli. Kvällen slutade med en efterfest på en båt, sjukt jävla kallt. Ganska så sjukt egentligen, efterfest på en båt mitt i oktober. Ja och i måndags var jag hos jobbcoachen och sen fixade jag lappen om min ersättning så det kommer inom loppet av två veckor typ. Så var det med den saken!

På torsdag ska jag på praktikintervju, det handlar om att jag ska praktisera 50-60% isåfall och det kan nog vara rätt skönt. Att bara komma iväg om dagarna och göra lite nytta och inte sitta hemma och fångas i sina egna tankar :) Myupp! Men ska ju självklart fortsätta att söka jobb, det är prio nummer ett!

Nighty-bloggy

Hihi, fin rubrik! Mitt umgänge har precis gått, Louice med andra ord då. Vi har haft en rolig kväll, fastän vi bara satt och snackade. Men vi var båda rätt övertrötta efter ett tag, så det blev en del skratt. Gamla videos är alltid kul att kolla på också, haha ;) Nu borde jag snart komma isäng, ska upp klockan halv nio imorgon för ungarna kommer hit vid tio och då kör daddy-o oss dirr till tropikariet.

Nighty!


Haha, såhär vacker var jag i Louice's glasögon, såg inte
ett smack i dom heller (y)


Och så var det dom nedrans drömmarna igen...

Kunde inte somna inatt, för mycket tankar som snurrade runt i huvudet på mig och de tankarna reflekterades i mina drömmar. Alla de drömmar som jag har drömt sen igår har nog på något sätt betytt något, minst tre av drömmarna VET jag att de har med "mina problem" att göra, alltså det som snurrar runt i huvudet på mig. Inatt var det en dröm om en sak jag inte ens vill ta upp här i bloggen, men den var hemsk. Sen drömde jag även att jag var försenad till min jobbcoach och att jag inte skulle få min ersättning och blablabla, ja, eftersom jag är faktiskt rädd att något ska gå fel så jag inte får min ersättning. Sen har vi drömmen igår om grannen som skällde ut mig angående polisregistret, det beror på att den grannens fru är en dagisfröken och jag tänker ju sätta upp mig som vikare på några dagis och sen är jag rädd att jag ska bli nekad pga min prick i polisregistret... Haha, det blir en salig blandning, tror inte många förstår vad fan det är jag snackar om. Sen drömde jag ju om översvämningar och fasligt mycket vatten, såhär stod det på någon hemsida "ÖVERSVÄMNING: En mycket symbolisk dröm. Vatten svämmar över alla bräddar och hotar dig. Den sortens drömmar är en varningssignal och betyder ofta att vår inre harmoni är bruten och att det är något i vårt undermedvetna som hotar att "dränka", det vill säga ta överhand över vår personlighet." - Det kan faktiskt stämma! Men skitsamma, nu lämnar vi mina jävla drömanalyser, haha.

Idag har jag städat och varit ute med hundarna som sagt. Nu ska jag ner och ta några bullar och kaffe och sen ska jag fortsätta mitt arbetslösa och tråkiga liv. Ikväll blir det träning och senare kommer även Louice på besök :)


Jag hoppas att Louice kan rädda mig från mina egna
tankar ikväll, haha ;)


Just a dream

Godkväll, godkväll! Denna dagen har absolut inte bjudit på något roligt, dagens höjdpunkt var nog när mamma hade lagat pannbiff med sås, potatis och lingonsylt, så ja, ni kan själv förstå? Haha. Slumrade till vid sju-tiden idag och drömde sjuka drömmar, grannen skällde bland annat ut mig för att jag hade prick i polisregistret (?) Man bara, whaat? Sen var jag i Tylösand och festade redlöst med "kungarna". Efter det så drömde jag att det blev översvämnning i mitt rum, vatten upp till sängkanten. Vad kommer jag då på? Juste, Bod låg ju på golvet. Så jag fick dyka ner och rädda honom från att drukna, det var riktigt hemskt. Sen vaknar jag och Bod ligger i min säng och när jag känner på honom är han blöt. Va? Var drömmen sann? Nej, det var den inte, för sen vaknade jag på riktigt. Sjukt vad det kan hända mycket inom loppet av 1½ timme, haha!

Snart blir det nog läggdags, har lite grann att stå i imorgon. Städning som vanligt och rastrunda med hundarna som vanligt. Sen blir det träning på kvällen, blir ju ingen utgång för mig eftersom jag bl.a. är pank och sen ska jag sitta barnvakt på lördag. Ska ta med Jasmine och Natalie (små söta töser på 4 och 6 år tror jag, höhö) till Tropikariet :) Får hoppas att jag klarar det!


Nighty-night från en schliten Matilda :)


10-10-14



Godmorgon! Sitter här och myser med mitt morgonkaffe :) Lägg märke till hunden i bakgrunden, han lyssnar på vad mamma hittar på där nere. Hon städar faktiskt, något jag också borde göra men jag spar mig till imorgon. Ska nog ut med hundarna idag som vanligt, det blir mycket av det nu när jag är arbetslös och pappa jobbar, då får jag ta de små liven. Annars har nog dagen knappast något speciellt att bjuda på, möjligtvis träning ikväll, om jag inte tar det imorgon.


Jag var tvungen...


International Suit Up Day

Precis som rubriken lyder, idag är det Internatinal Suit Up Day, vilket betyder att man måste klä upp sig, haha. Kvinna som jag är så äger jag ingen kostym, men skjorta, kavaj och slips blir inga problem att rota fram. Man måste ju för helvete hylla Barney och för övrigt de andra karaktärerna i HIMYM! Har faktiskt en flashig hatt jag kan ta på mig med ;)

Aaja, annars ska jag snart börja laga mat till mig och modern. Det blir panerad torsk med kokt potatis och sås, vi får se hur bra jag lyckas med det. För övrigt vill jag bli blond/ljushårig! Lämpligt när jag för inte så längesen färgade håret mörkbrunt. Men det har dock ljusnat lite nu och dessutom lär det ha ljusnat ännu mer när min plånbok är redo för ett frisörbesök. Denna gången blir det inte någon blekning på hemmaplan, nejnej, en frisör får göra det. Vet inte om jag törs fråga min ordinarie frisör, han lär tycka att jag ska låta mitt hår vara som det är. Nej, men vi får se.

Annars är det typ ett sånt här resultat jag vill att det ska bli:

 
Whitney Port och Sarah Chalke :)


Wonderful

Har spenderat lördag-idag hos Angee, alltså två nätter i rad. Vi har varit så chilliga och slöa att vi bara inte orkade säga hejdå. Jag orkade inte ens ta bussen hem, så ja, jag sov där en natt till. Idag gick vi ner till stan från henne, vädret var hur skönt som helst, nästan för varmt ju. Hon uträttade några ärenden och sen gick vi till arbetsförmedlingen och fick lite mer inblick i det med ersättningen och det verkar lättare än vi trodde.

För övrigt så har jag fått sladden till skärmen av Oscar så nu funkar den och sladden jag köpte för att mina stereohögtalare skulle kunna kopplas till ljudkortet funkar också! Så nu har jag både skärm och bättre ljud än förut, wuuhu! Så jäkla skönt att kunna sitta vid datorn på sitt rum nu igen :)


Ett år gammal bild, men men... TUMMEN UPP!


Orkar inte komma på en rubrik...

Haha, att det alltid ska vara så satans svårt att komma på en rubrik. Ahja, igår var det iallafall utgång på tivoli, på en fredag, längesen sist ska jag bara ta och tala om för er. Till en början var allt kul och frid och fröjd, men efter ett tag blev jag trött och hängde bara på Louice för att jag inte pallade annat, haha. När tivoli stängde så trodde jag att jag skulle få vänta på morgonbussen, alltså nästan tre timmar, för någon taxi hade vi inte råd med. Som tur är kom Louice's vän och skjutsade oss hem, sjukt shysst! Väl hemma drack jag tusen lite vatten och glodde på våra värsta och och miami vice.

Nu sitter jag här, vaknade för drygt en halvtimme sen och jag känner mig rätt okej i kroppen, lite bakis är man väl. Tror att vattnet jag drack igår räddade mig en del... Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer, kanske blir det pascha med Angee, men jag vet inte riktigt, annars blir det nog myskväll :)

Förresten så är vädret underbart fint och jag borde gå ut, men jag orkar inte det, haha! Ska ner och käka frulle nu ;)


mobilbloggar - morgondagen

Just nu ligger jag i sängen och kollar på scrubs, är inte så pömsig än. Imorgon ska jag upp vid åtta, har lite att göra. Ska städa klart bland annat, sen ska jag fixa mig lite. Efter det måste jag ut med hundarna och sen blir det lunchdags med mamma. Efter det ska jag hänga med henne när hon ska handla och lämna cv på några ställen. När jag kommer hem ska jag gå till några lokala dagis och sätta upp mig som "vikarie", om dom går med på det vill säga. Sen på kvällen blir det förhoppningsvis utgång om ekonomin tillåter det. Japp, så lyder morgondagens planer :)

10 sanningar om mig


1. Jag är extremt klantig, det är till och med så att jag snubblar på mina egna ord!
2. En gång i tiden har jag varit besatt av tv-tittande, en del sitter fortfarande kvar och jag kan delar av tv-tablån utantill i huvudet.
3. Jag har en sjuk fobi, är rädd för stora båtar i vatten, även valar och liknande. Man kan alltså säga att jag är rädd för stora grejer i vatten/havet (?)
4. Jag har en allmän whatever-attityd, orkar verkligen inte lägga energi på småsaker och blåsa upp mig för inget.
5. Jag är en bra människokännare, faktiskt, akta så jag inte analyserar just er ;)
6. Det jag under allra längst tid velat bli är skådespelerska, men insåg för ett tag sen att det inte är realistiskt.
7. Jag har svårt för att gilla någon/bli kär, kan nog säga att det faktiskt bara har skett en gång på riktigt och det gick helt åt skogen.
8. Jag har även svårt att vara mig själv i början när jag lär känna folk, men lär ni känna mig så kommer ni märka att jag är skämtsam och ganska så konstig (fast på ett bra sätt), jag är nog rätt lam, ja, det är jag!
9. Jag är tidsoptimist, allting som ska göras skjuts alltid upp eftersom jag tror att jag ska hinna ändå.
10. Jag är konflikträdd, håller hellre inne med saker ibland än säger det för att undvika bråk.


7 oktober 2010

Godmorgon...

Jag har en vilandes hund på min fot, gosigt. Jädrans trött är man också, visst, jag ställde min klocka på nio trots att jag inte har ett skit att göra idag i princip, men man måste ju behålla sina rutiner lite trots arbetslösheten. Det som händer idag är väl lite städning (kanske) och sen måste jag övertala modern om pengalåning, annars spricker helgens planer ganska totalt! Kanske att hon får någon ränta i form av arbete här hemma? Haha, ja, jag är desperat. Men alla min pengar kommer ju i slutet av månaden, exempelvis pengar för barnpassning, pengar när jag fyller år och sen min ersättning. Man vill ju gärna ha ett liv innan dess :)

Nu ska jag flytta på hunden på min fot och gå ner och hitta på någon frukost, blir nog mackor med makrill, mums! Sen ska jag se till att få iordning på mitt rum lite. Madrassen Pauline sov på täcker fortfarande halva rummet.

Några oldies

Slänger upp några gamla bilder ;)



Fjorton år gammal, skolavslutning kommer jag ihåg...
Fyfan som man såg ut, wannabe-fjortis, för någon riktig
fjortis vet jag att jag absolut inte var.


Jag tror detta var i nian eller i början på gymnasiet,
vi skulle till Retro, haha! Mina ögonbryn var aningen
större på den tiden, ellår?


Ettan på gymnasiet, bruna linser :)


Såg väldans liten ut tycker jag xD


Rödhårig (y)


Mhmm :)


HAHAH xD Jävla tönne var jag!


Detta är antingen i åttan eller nian, jeez, cool va? ;)


Hade mer lugg på den tiden också, kanske igen? Nja..

Ny vecka, nya tag

Har precis druckit upp mitt kaffe och uppdaterat mitt cv på arbetsförmedlingens hemsida, det var nämligen min "läxa" till idag hos jobbcoachen. Ska dit klockan tolv och det lär väl bli en del praktiksnack idag. Så snart ska jag fixa mig lite, sitter fortfarande i morgonrock.

Ikväll ska jag jobba på gymmet, börjar klockan sju, så ska se när Pauline vill klämma in ett träningspass. Det ska bli skönt att få komma igång med träningen igen, nu vill jag se till att hålla mig pigg och kry ett bra tag framöver så det inte blir några svackor i träningsschemat.

Nejnej, nu måste jag skynda mig!


Liten och busig :D Bara sådär random.


Just A Dream

FAN! Förra inlägget försvann, åh! Nej, men skrev att jag har övernattat hos Angee eftersom vi inte förmådde oss att säga hejdå till varandra igår. Idag har jag hunnit komma hem och städa, fika lite med mamma, pappa, Erik och Nina. Sen har jag fyllt i papper till försäkringskassan så jag kan få in min ersättning på kontot sen. Dessutom har jag försökt mig på att leta efter rätt strömkabel till skärmen jag lånade av Oscar, men det är typ omöjligt. Har dock kommit på att jag nog måste införskaffa mig en adapter eftersom tillverkarna av skrämen är från USA och dom ska ju alltid vara så märkvärdiga! Får prata med pappa om detta när han vaknar...

Annars ska jag övernatta en natt till, denna gången hos Pauline, we need som girltalk-time. Det blir ingen utgång idag eftersom de flesta spar sig till imorgon så då gör jag detsamma :)


RSS 2.0