Guten morgen!

Sitter och käkar frulle just nu, äggröra med skinka och tomat också kaffe såklart. Jag ska försöka vara lite nyttigare nu tycker jag, och att börja dagen med en stadig och proteinrik frukost borde ju vara bra? Annars går man bara och småäter hela dagarna.

I övrigt så väntar jag på något liv från Louice eller Angee, ska nämligen besöka staden med dessa pinglor. Det lär ju inte inhaldas något, mer än en sladd så jag kan koppla mina stereohögtalare till datorn. Pengar är väl inte det man har gott om just nu liksom, men finnar däremot, dom vill ploppa upp i ansiktet! Får en ny lite jäkel var dag ju, jag tror dock att det är penicillinet för det började när jag började med det. Tur då att jag tar sista tabletten imorgonbitti :D

Photoshop



Photoshopade en bild lite, försökte ljusa upp håret men det ser faktiskt rätt misslyckat ut, haha! Pallade inte resultatet så lade ett filter på bilden ;) Tonen i bilden blev också alldeles för varm/gul..


Slö dag

Vilken dag, vilken dag... Vaknar av samma anledning som igår, biverkningar, och jag undrar när fan behandlingen på dom ska visa resultat!? Börjar bli ganska olidligt nu. Sen blev det frukost och efter det la jag mig i sängen och kollade på alla repriser på Idol - slutaudition. Vilket skämt Idol är i år, många som sjunger falskt och många som inte ens kan sjunga. Jag har en favorit, det är Björn, kanske för att han är lite lik Johnny Depp på något sätt, haha. Men han sjunger bra också.

Mitt i Idol somnade jag och sov säkert tre timmar, vaknade klockan sex. Sen blev det film, The Last Song, bra film det. Alla tre filmer vi hyrde var bra, men alla tre var sorliga också, speciellt denna filmen och Remember Me.

Imorgon hoppas jag att jag kommer utanför Ramlösa. Frågade Angee nyss på fb om hon ville ta emot besök imorgon, så får hoppas det. Nu ska jag iallafall ta och titta på mer tv, om det finns något att se vill säga...

Hot? Ohyes!





Man kan inte hjälpa att man njuter lite extra av en film när det finns något trevligt och sexigt att vila ögonen på. Han där i Snabba Cash (Joel Kinnaman) var rätt hunkig han med, haha ;)


Myskväll


Kom hem för ett tag sedan, jag och mamma var och hämtade god sallad på graffiti som snart ska avsnutjas framför tvn med filmerna vi hyrde. Det blev Remember Me (värt att se en gång till), The Last Song och Snabba Cash (som jag ännu inte sett!). Så detta kan nog bli en mysig lördagskväll, absolut :) Sen får vi inte glömma att vi köpte fanta också, haha.


Lördag

Godmorgon!

Vaknade för snart en timme sen för att biverkningarna från mitt penicillin gör mig galen, jag hoppas behandlingen visar resultat snart, haha. Kollade nyss om Pauline fortfarande sover och det gör hon minnsann, jag kan nog räkna med att hon sover någon timme till kanske.

Annars hade vi trevligt igår, käkade middag med päronen och sen drog vi ut en liten runda. Efter det skulle vi ha mys framför tvn men det fanns ju verkligen inget att se så vi kollade på debatt och ett forskningsprogram om hundar, nog normalt en fredagkväll? Haha..



Bilden har förfan kvalité.. hehehe, noot!
Vakna nu så vi kan käka frukost!?


Torsdag

Jag känner mig frisk idag, men så är nog inte läget, halsfluss går liksom inte bort på två dagar. Annars är jag väldigt rastlös och det enda jag har gjort denna veckan i princip är att titta på tv och sitta vid datorn. Jag har inte rökt på över två dagar heller, så jag ska fundera på att göra det permanent, alltså fundera på saken... Det kommer ju blir otroligt mycket svårare när jag tar mig utanför dörrarna.

I helgen blir det som sagt lugn och ro som gäller, imorgon kommer Pauline och kanske Louice hit på lite girls-night och mys, så det ska bli trevligt. Förövrigt så tror jag att jag ska upp och värma lite pasta och köttfärssås... snart.


I need a change!

Nu vill jag bara bli frisk och full av ny energi och ta tag i mitt liv med träning och fritidsintressen! Jag vill inte bara sitta hemma om dagarna och vänta in helgen för att då är det fest som gäller, nej, det känns otroligt ytligt och meningslöst. Innan kände jag mig värd dessa partyhelger eftersom jag gick i skolan och arbetade arslet av mig, nu känner jag min inte värd dom längre. Nu vill jag få jobbet jag intervjuades angående igår, jag vill få en stadig inkomst och lära mig att spendera pengarna som man ska. Jag vill lägga undan pengar till körkort och jag vill ta mitt körkort! Jag vill helt enkelt leva som en värdig människa och känna att jag strävar mot ett mål. Jag vill dessutom ta tag i min kropp och börja träna ordentligt igen, som jag gjorde innan sommaren kom, jag slappade ner totalt när sommaren kom, inte bra!



Jag är trött på sjuka, lata, fattiga och feta Matilda! Jag vill ha en frisk, energifull, rik och smal Matilda :D


It's sick man!

Nu ska ni få höra på min sjuka sjukhistoria: Det började med förkylning och feber i början av juni, höll på 5 dagar, sen kom det tillbaka i slutet på juni och höll på i ca 4 dagar. Sen kände jag aldrig att jag blev helt frisk från förkylningen och tre veckor senare åkte jag på skiten igen, en vecka senare trodde jag att jag blev frisk, jag blev sjuk igen. Två veckor efter det så trodde jag att jag äntligen var frisk, icke, det kom en gång till och en vecka senare en gång till värre än någonsin. Det är alltså det jag har nu, så gick till doktorn idag och fick konstaterat att jag har halsfluss och ska gå på penicillin i tio dagar. Så det blir en lugn helg för mig, förhoppningsvis med sällskap denna gången!

Annars har jag ju arbetsintervju idag, tycker att jag är en jävla kämpe som inte ställer in intervjun! Nej, för jag ska bannemej visa att jag ska ha detta jobbet. Om två veckor ska jag vara frisk och stå och ta emot kunder och jobba! Jappppp....

Sverige? Tss..

FAN OCKSÅ! De blåa vann och till råga på allt så får SD mandat! Vad fan är det för land jag lever i!? Trodde inte jag skulle bry mig så mycket ifall de vann, men detta är fan kaos, sitter och kokar av ilska, haha. En ska är säker, jag tänker INTE slavarbeta! ÅH, jävla babianrumpa alltså! Jag skäms över Sverige, jag har skämts förut, men nu skäms jag på riktigt. Jag hoppas att Alfons Åberg gör bort sig så jävla mycket att ingen vill rösta på moderatjävlarna nästa gång. Ursäkta, men jag är sjukt pissed off! Hahaha, pallar inte ens med mig själv. Hejdå!

Hårfärgen


Valdag

Idag är det den oficiella dagen för röstning av vilket parti som ska styra Sverige. Jag valde att förtidsrösta istället, kan stolt säga att jag röstade rött, socialdemokraterna ska det vara! Dock tror jag inte att det blir rött styre i Sverige denna gången heller. Jag förstår inte varför? Jag menar, majoriteten i Sverige är av arbetarklass = blått styre gynnar inte alls dem. Man måste ju vara helt korkad om man är arbetslös, student eller tjänar dåligt och rösta på t.ex. moderaterna. Fattar inte folk att dom bara vill göra en större klyfta mellan fattiga och rika? De vill att vi arbetare ska slita på våra kroppar medans arbetsgivaren inte ska betala oss ett skit, rena slavarbetet! Hur normalt är det att man söker en praktikant? Arbetsgivaren kan lika gärna skriva "Vi söker gratis arbetskraft". Sen tror de att vi arbetslösa bara är lata och vill leva på bidrag, det är bara bullshit, vill vi inte alls. Jag vill inget annat än att ha ett jobb och jag tänker plugga vidare och bygga på en karriär. Även om jag skulle lyckas att stå högt upp i karriären och vara s.k. rik i framtiden så skulle jag aldrig vilja rösta på moderaterna, jag skulle inte vilja vara lycklig och rik på andras bekostnad. Man vill väl ha ett Sverige där människan spelar roll, inte pengarna? Ska man behöva betala enorma summor bara för att bli frisk när man är sjuk? Ska man få sämre utbildning bara för att man inte har råd att gå i privata snobb-skolor? Jag tycker att alla ska få samma förutsättningar, även ifall man är född med silversked i mun eller inte.

Sen är det många som inte röstar på S eftersom Mona Sahlin sitter som partiledare, omg, shiiit, hon råkade använda fel bankkort när hon skulle betala för ett toblerone och helt plötsligt så är hon inte värdig att styra landet? Palla det liksom... Alla politiker fifflar med ekonomin, sen är bara frågan om de blir påkomna eller inte.

Säger bara det, om ni är smarta röstar ni rött! Speciellt om ni tillhör arbetarklass! Skit i att rösta på moderaterna bara för att vara lite fina i kanten, rösta på det som VERKLIGEN gynnar er! Tänk på att även om ett argument kan låta logiskt och bra, så betyder inte det att det är är bra för just er och er situation.


Vill ni att någon Alfons Åberg-kopia ska styra ert land?


C-c-crazy

Vaknade klockan elva och upptäckte att jag inte är bakis längre, skönt! Dock är ju fortfarande förkylningen kvar i form av nästäppa och lite halsont. Annars var det ju party hos en annan Nagy i fredags, trodde att vi skulle hålla oss där. Men icke, vi åkte ner till stan och gick in på tempel, som hade så fullt i garderoben att jag fick "gå en runda" innan jag lämnade in väskan. Vi var inte där länge förrän vi träffade Alex och Ibbe, så vi sket i överfulla tempel och bedrog oss till klippan, haha. Det var helt jävla sjukt där, skrattar så fort jag tänker på det, haha.. Men men... you only live once!

Hela dagen igår var bakis, förstår inte varför det alltid ska bli värre framåt kvällen? Jag skippade utgång igår, pallade verkligen inte. Jaja, nu ska jag ner och äta den överblivna kebaben, sen fixa mig och städa rummet. Ska till gantofta senare också med Paul, ohyeah!


Ferrefest

Sitter och käkar lite pasta med bearnaisesås, fin combo. Till det blir'e polsk bira, haha, den såg ensam och mobbad ut i kylskåpet där den stod med alla carlsberg, så jag tog slut på dennes lidande. Efter denna måltid är nere i magen så ska jag börja fixa mig inför kvällen som blir annorlunda än bestämt. Det blir bara utgång imorgon, idag ska vi till marcus nagy på födelsedagsfest ;)

Nej, satan i det, nu kan jag inte skriva mer, jag blir kontaktad överallt just nu, haha.

Dagens köp

 HARRY CHAINS


mobilbloggar - trött!

Ligger just nu och kollar på miss secret agent 2, är av någon anledning helt slut, längesen jag var det såhär tidigt. Var och fikade med johanna och louice ikväll, alla var lika trötta. Det är ändå bra att jag är trött, för ska upp sju imorgon. Ska på informationsmöte på arbetsförmedlingen imorgon, ska nämligen börja få min ersättning snart. Efter det tänkte jag köpa ett par nya skor och kanske kläder. Ah, nu orkar jag inte ligga har och knappa på min mobil och filmen har börjat. Godnatt <3

Söndag

Denna dagen har inte varit fullt så hemsk som de två förgångna. Jag var ju ute med hundarna imorse igen, sen somnade jag om när jag kom in till kl. halv tolv. När jag vaknade så dödade min hals mig, så jag tog en kopp te och alvedon och voltaren, knarkarN. Sen gick jag och mammma till citygross med hundarna, vi handlade ett gott bröd och jag handlade strepsils. Sen drog vi hem och käkade och satt i köket i över två timmar och snackade om allt från politik till hur sviniga killar det finns, till hur korkade tjejer det finns och hur mycket skitsnack som kretsar omkring en. Kändes skönt att prata ut med henne om ett och annat faktiskt.

Imorgon kommer min lön, så jag kollar runt i nätbuktiker på lite kläder som jag möjligtvis vill köpa när jag åker till Malmö nästa vecka. Jag brukar faktiskt förbereda mina shoppingrundor genom att göra så, är inte så mycket för shopping och så. Jag ska veta vad jag vill ha så jag kan bara kan gå in i affären och få det överstökat, haha. Sen kan man bara slöa omkring i stan.

 
Naawiii, så söta puddingar! Kan dom inte bli såhär små igen? ^^


När Planeterna Stannat


No partyweekend for sure

Jag hade väldigt rätt när jag sa att lördag skulle bli fredag lik. Måttet är nästan rågat när jag tar fram papper och penna och börjar rita! Då vet jag att jag verkligen är rastlös, liksom tjena. Jag har iallafall hunnit med några vettiga saker idag, bl.a. tvättat nästan all tvätt, vattnat alla blommor och fixat så det såg snyggt ut när mamma kom hem. Sen gjorde jag också en läxa min jobbcoach gav mig, nämligen att jag skrev ett korrekt ansökningbrev, så då var det gjort. Skickade iväg en ansökan om jobb på event, vill väldigt gärna ha det! Eftersom jag vill jobba just med events i framtiden.

Jag frågade Pauline om hon ville komma hit och sova här, hon skrev att hon kanske kommer men att hon är i Landskrona just nu, tror faktiskt inte hon kommer. Hon kommer fastna där om jag känner henne rätt, så kommer hon komma hem sent och vilja åka hem till sig. I know the deal!

God förmiddag

En ny morgon har nalkats, eller den är förbi rättare sagt, det är förmiddagen snart också, vi börjar närma oss eftermiddagen. Lät lite som en reseguide där, "Hej, mitt namn är Matilda och jag kommer vara er guide denna.. hrm.. underbara dagen". Ska ju trots allt jobba inom turism och service om allt blir som planerna vill.

Tio över sex gick jag upp imorse, tio... över... sex! Jag tog hundarna på morgonrundan, jag gav dom mat och nytt vatten och tog en kopp te till mig själv. Jag måste sett ut som en levande död eller något, men sen gick jag upp och lade mig i mamma och pappas säng igen och somnade. Hundarna har ju gett sig fan på att tränga in sig hos mig när det är en helt ledig säng vid sidan om, så fick hund-möblera lite innan jag somnade. Men när jag vaknade låg dom i min säng igen, haha.

Jag ser inte fram emot denna dagen what so ever, jag tror nämligen att det kommer bli upprepning på fredagen. Idag är jag nog dömd till evig tråkighet och rastlöshet. Så jäkla störigt, det verkar som det kommer bli en bra kväll på tivvan ikväll, gratis inträde och allt! Men, jag har inte ens råd med bussen, amen vad kul. Neej, nästa vecka kommer jag ta igen denna helgen, då ska jag festa järnet.


Bara en gammal tradig bild (y)


It's friday

Denna fredagen blir'e inget partajande för mig, men det gör detsamma eftersom jag inte är pepp, har träningsvärk och världens envisaste huvudvärk. Jag sitter här hemma och sörplar på mitt te, har städat och tvättat idag. Fast det var jag klar med vid 12, så därefter har jag bara suttit framför tvn. Har på känning att denna helgen kommer bli en grå och tråkig helg, både när det kommer till att hitta på något och när det kommer till vädret. Det enda jag vet som händer är att familjen ska iväg och hälsa på mamma nu och hur länge vi stannar vet jag inte. Sen kom jag på att jag måste ut med hundarna på morgonrundan imorgon, usch och tviii!

En rolig sak med dagen dock är ju att jag fick min lönespecifikation idag och jag hade väl räknat med att min resterande lön skulle ligga på högst 2000 kr, kanske till och med 1500 bara. Jag läser och vad ser jag? Jo, jag har bannemej fått 3750 kr i lön, kaCHING i kassan! :D Jag säger bara det, det är bullshit att pengar inte gör en glad. Eller som en kompis sa till mig, pengarna i sig gör dig nog inte glad, men sakerna du kan göra för det!


Ett inlägg om... gymmet

Ärligt talat, jag trodde inte att jag skulle ta mig iväg till gymmet. Men det gjorde jag och jag gymmade satan i det! Jag förbrände 500 kalorier (enl. löpbandet) sen tränade jag 15x3 på alla manskiner, plus att jag gjorde övningar som sit-ups och liknande. Jag märkte av att jag verkligen är svag i mina armar, jeez, fatta så pinsamt det är när man kommer och ska ändra vikterna, så har personen innan (OBS! en biff) haft det på minst 120 så kommer jag där och byter till 30 xD Men förhoppningsvis ska jag väl klara av tyngre sen.

Pauline ska dessutom börja sitta värdinna med mig vilket betyder att vi kan börja träna tillsammans! Så mycket roligare och mer motiverande att vara två i ett gym. För övrigt så är min kropp död just nu, eller nästintill, tränade 1h och 45 min, inte och leka med när man inte varit i gymmet på några månader, tihi. 

Inser nu att hela inlägget handlar om träning, men så är'e bara (y) 

Fluorescent Adolescent

Vet faktiskt inte vad personutgängning är, men det skulle stå personutHängning egentligen. Nåväl, det där problemet är nästintill löst nu, så det är lugnt. Idag gick jag upp kl. halv nio och satt lite vid datorn, sen åt jag frukost. Efter det fick jag vara snäll och damma av två våningar åt mamma som är inne på sjukhuset igen, för helvete, kan dom inte få rätsida på skiten nu? Ahja, sen så fixade jag mig och gick ut med hundarna. Sen trodde jag att jag skulle va med Pauline, men hon hade glömt att Mousas familj firar att ramadan är över, så jag har bara glott på tv. Runt kl. 6 så ska jag bege mig till gymmet och träna lite. Jag tror jag skippar spinningen, inte mitt favorit-pass idag direkt.

Btw, min kamera funkar igen. Jag tog bara ut de gamla batterien och satte i ett par vanliga som inte går att ladda, så funkade det helt okej! Så det ska jag inverstera i när min lön kommer, ett par nya uppladningsbara batterier så kanske min kamera kan funka en tid framöver :D


.........

Förra inlägget är borta pga "personutgängning".

Don't speak down on me, I will speak up!

Jag börjar bli väldigt trött på Helsingborg nu, typ HELL-singborg! Det är så många otrevliga människor här, men jag börjar fatta varför alla är det, för om man skulle få för sig att vara trevlig så får man ändå bara skit för det. Jag är trött på folks attityder och hur egoistiska nästan alla är. Jag vet iallafall att jag alltid försöker vara trevlig och de flesta till lags. Jag vill inte starta onödiga konflikter så ibland håller jag bara käften fastän jag är sjukt irriterad. Men eftersom jag har insett att det inte lönar sig att visa sin snälla sida, så tänker jag hädanefter säga till när något inte passar mig. Det känns som jag är för snäll och bara spelar med på folks villkor, no more! Tänker inte göra det mer, jag får ingen uppskattning. Ibland känner jag mig behandlad som en skitunge, att jag inte förstår bättre, att folk tror jag är korkad eller något. Visst kan jag vara lite bakom flötet ibland, jag är en sån person som oftast inte tänker mig för innan jag snackar eller som inte kan få ut det jag tänker på, men snälla, ge fan i och behandla mig som om jag inte förstår, för det gör jag! Satan vad irriterad jag är på det!


Saturday

Igårkväll var jag hemma hos Angee á la nyker kväll, okej, drack typ 1 dl champange för att smaka bara. Annars blev det lite wii-spelande och sådär, men var rätt seg igårkväll. Idag ska det bli lite mer partaj, det blir nämligen taco-kväll hos angee och även förfest. Sen ska vi försöka komma in på tempel och tivvan, man hoppas ju att något fungerar, det är så jäkla bittert att vara 18 snart 19 år. Dom skulle haft mer blandat, så att det fanns någon bra klubb som hade 18-årsgräns på lördagar också. Jag menar, palla pascha och sånt trams, nejnej!

Var nyss ute med hundarna på rastrunda, det har blivit mycket hundrastning för mig nu när mamma är sjuk och pappa jobbar. Nu tänkte jag sätta mig och slöa framför tvn ett tag, sen blir det bullar och kaffe när modern kommer hem. Efter det ska jag fixa mig, känns som om jag kommer vända upp och ner på hela garderoben, vet inte vad jag ska ha på mig nämligen.


Om det inte hade varit så satans kallt och om jag inte hade varit så blek som jag är så hade detta varit en otroligt söt outfit :D

Allergikern talar

Tjing! Idag vaknade jag upp hos Pauline, täppt som in helskotta i näsan, dels pga förkylningen och dessutom pga duntäcket. Det är faktiskt rätt jobbigt att vara en typisk allergiker, jag klarar inte av pollen, dun och för mycket klädpartiklar (vilket jag märkte när jag jobbade på tvätteriet, ögonen kliade riktigt mycket). Sen för att inte nämna min mage som går igång på minsta lilla jag äter, nu hjälper det inte ens att undvika laktos utan nu kan min mage göra ont av vad jag än äter typ. Jag borde sitta instängd i ett sterilt rum och bara leva på vatten och knäckebröd, haha xD Men fattar inte varför jag babblar på så mycket om detta, jag är en pratkvarn!

Annars har jag varit på gymmet och hjälp brodern komma igång med träningen, vilket jag själv också måste komma igång med såfort min förkylning är över. Jag väntar även på ett samtal från snubben som intervjuade mig i måndags för att se om jag kommer få jobbet, dålig stil att han inte ringt än! Slår vad om att han inte kommer göra det. Nu är det iallafall dags för Tyra Show och lite mellanmål, har inte ätit på ett tag nu.


Hahaha, en oldie! Man kan inte hjälpa att man saknar tiderna i skolan!
Låter som gammal kärring, men det är sanningen, vi var lama och vi var bäst ;)


Musikvideo

Jag är sugen på att göra en musikvideo, bara sån rolig som denna nedan som gjordes i... tvåan på gymnasiet tror jag? Eller kanske till och med ettan? Ahja, kul var det iallafall. Men jag har ju ingen videokamera eller något bra redigeringsprogram. Sen suger det att redigera film i PC, det är bättre i MAC ;) Jaja, jag får väl fortsätta att vara sugen på en musikvideo, haha.


Dagens...



Gör samma som Angee ;)

Dagens humör: Seg och fundersam, även förkyld. 
Dagens borde: Ta tag i uppgifterna min jobbcoach gav mig och städa rummet.
Dagens frisyr: En slarvig knut på huvudet.
Dagens klädsel: Linne och mjukisar.
Dagens planer: Eftersom hon är efter tolv, så ska jag göra jobbcoachens uppgifter, gå ut med hundarna och förhoppningsvis träffa Pauline och möjligen ha lite girls night.
Dagens längtan: Tills nästa år då jag börja plugga! Men på kortare sikt, tills nästa lön kommer :)
Dagens fundering: Jag borde ta tag i mitt liv och sluta söla rundor.
Dagens beroende: Tv, datorn och mat (y) hehe
Dagens tråkigaste: Att jag är förkyld.
Dagens roliga: Kan nog inte komma på något, dagen har gått på samma våglängd hela dagen.


RSS 2.0